Scroll


Maar hoe die tot stand komt, en hoe het succes precies wordt bereikt, loopt soms over zéér hete kolen. Tot die netjes afgekoeld worden, toch. Dat is precies wat er gebeurde tussen Artecco en Imaxx. Twee bedrijven, die het afgelopen jaar een ware vriendschap hebben opgebouwd. Een fijn verhaal over verdwenen websites, kapotte e-mail en (te) véél offerteaanvragen.

Raf Aerts is de eigenaar van Artecco, een state-of-the-art bedrijf gespecialiseerd in energie-efficiëntie: zonnepanelen, thuisbatterijen en laadoplossingen voor wagens en fietsen.

Bram Bosmans is de man achter Imaxx - al 20 jaar specialist in websites en online diensten voor KMO’s: webdesign, internet marketing, cloudoplossingen en online lead-generatie.

Klantenverhaal Artecco

De Artecco website

Geoptimaliseerd voor Google en gericht op een optimale gebruikservaring en conversie van bezoeker naar klant.

Bezoek artecco.be
Klantenverhaal Artecco

First things first - Raf, hoe was de situatie vóór je naar Imaxx kwam?

"Ik was gestart met een kleine website en standaard hosting die ik via een online tool had gemaakt. En in het begin leek dat goed(koop), maar al snel merkte ik dat het toch allemaal te weinig was om er écht iets uit te halen: amper offertes, slechte zoekresultaten, te weinig mogelijkheden,... en de uitstraling lag ook gewoon niet in lijn met wie ik wou zijn als zelfstandige, of wat ik aanbied.

Dus ging ik via Google op zoek naar een goede webdesigner die ook de optimalisatie voor zoekmachines en de hosting kon regelen. En liefst iemand uit Tessenderlo of omstreken, want bij probleempjes spring je gewoon snel even binnen in plaats van naar de andere kant van het land te rijden. Uiteindelijk een aantal meetings gepland met bedrijven en zelfstandigen die mij aanspraken, en daar kwam Imaxx uit Mol als beste uit. Meteen de switch gemaakt, én dat zorgde voor problemen.

Niet bij Imaxx, wel bij mijn toenmalige webdesigner, die bij het vernemen van mijn vertrek besloot om de hele boel meteen offline te gooien. En daar sta je dan: zonder mailbox, zonder website, zonder iets. En hoewel het niet volgens de planning was, heeft Bram van Imaxx er echt alles aan gedaan om mijn mailbox 24 uur later weer actief te krijgen op zijn platform, inclusief al mijn oude mails. Ik had zelfs direct toegang via mijn smartphone. Dat was echt fantastisch, dus heb ik meteen ook een Dropboxpakket mee besteld, zodat al mijn bestanden veilig waren. En vooral ook overal beschikbaar. [lacht]”
Klantenverhaal Artecco

"Meteen de switch gemaakt naar Imaxx, én dat zorgde voor problemen. Mijn toenmalige webdesigner besloot om de hele boel meteen offline te gooien."

Wat sprak je het meeste aan bij Imaxx?

“Een paar zaken, maar ook de gehele samenhang en consistentie van alles. Eerst en vooral had Imaxx een mooie en duidelijke website, wat lang niet bij elke webdesigner het geval was. Ik zit zelf in de zonnepanelen-, oplaadpaal- en batterij-industrie en dat zou hetzelfde zijn alsof ik niet elektrisch zou rijden. Mist een beetje de essentie. Daarnaast was het eerste persoonlijke contact met Bram ook gewoon uitstekend: alles werd goed uitgelegd en gepland op een no-nonsense manier. Gaf mij meteen een goed gevoel.”

“Alles werd goed uitgelegd en gepland op een no-nonsense manier.”
Klantenverhaal Artecco

Bram, toen de samenwerking startte, gaf je Raf al meteen een eerste taak?

“Dat klopt [lacht]. Wij werken altijd met een uitgewerkt draaiboek, dat een leidraad vormt doorheen het project. De klant, Raf in dit geval, vult die zo goed mogelijk in, waarna we aan het ontwerp starten, voorlopige versies doorsturen, wachten op feedback, aanpassingen doen,... Dat draaiboek is echt de basis van alles.”

Daarnaast is het essentieel dat je in Google gevonden wordt op de juiste zoektermen, die de juiste potentiële klanten aantrekken en de toeristen links laten liggen. Dat is maatwerk en daar heb je de hulp van je klant voor nodig."


“In het begin leek dat een stevige investering, maar ik kan je eerlijk zeggen: die heb ik er na 6 maanden al lang uit gehaald. Ik krijg nu verschillende offerteaanvragen per dág binnen."

Raf, als je terugkijkt op je samenwerking met Bram, heeft die iets opgeleverd?

“Absoluut! Ik heb voor mijn geld een volledige website - zorgt voor heel wat complimenten van leveranciers [glimlacht] - met alle onderhoud, uitgeschreven webteksten, zoekmachine optimalisatie, een professionele mailbox en cloudopslag voor al mijn bestanden gekregen.

En ja, in het begin leek dat een stevige investering, maar ik kan je eerlijk zeggen: die heb ik er na 6 maanden al lang uit gehaald. Ik krijg nu verschillende offerteaanvragen per dág binnen – daarvoor waren dat er slechts enkele per week. Alles loopt eigenlijk gewoon op wieltjes. Ik ben een gelukkig man.”



Waarom kiezen voor Imaxx?

  • Mooie en heldere websites voor KMO's
  • No-nonsense aanpak en duidelijk begeleiding
  • Geoptimaliseerd voor Google
  • Trekt de juiste bezoekers aan en laat toeristen links liggen
  • Levert professionele e-mail en bestandsbeheer mét service

Zet zoals Raf ook de stap naar een professionele oplossing en ervaar zelf dat je die investering al na enkele maanden kan terug verdienen.


Uw wil ook een professionele website?